A támogatóink
Egyéb Információk
Hidvégi-Üstös Pál - Tisza futás 2009
Information in English
Jogszabálymódosítás
Kiadványok
Pályázatfigyelő
Polgármestereknek
Programajánló
Résztvevőknek
Sajtószemle
Segítsünk az árvízkárosultaknak!


 Az "Agenda 2030 Humánökológiai Kutatóműhely a globális együttélésről" program támogatói:


AJÁNLÓ

Szelídvízország - animációs film


Szelídvízország - kiadvány

ILD kézikönyv a Tisza-menti ártéri tájgazdálkodás
lehetőségeiről


Blogok

 
  

Folyóiratok, könyvek
 

Tiszavölgy

BOKARISZ-füzetek az ártéri tájgazdálkodásról

Szelídvízország - kézikönyv az ártéri tájgazdálkodásról 


Ismeretterjesztő CD

BOKARTISZ: A folyó élete


DVD

Kulcs a Tiszához I.-II.

IV. Hagyomány és Természet konferencia


További kiadványok...





 Information in English


KORÁBBI BANNEREINK

Fenntartható Magyarország 2006--2006. 02. 16. --> 2006. 02. 16.
2006. jan. 26. - 2006. máj. 25.
Millenáris Budapest, Fény u. 20-22. Teátrum épület, Hajó.
Minden kornak megvannak azok a sokszor egymásnak is homlokegyenest ellentmondó gazdasági, politikai és morális viták alapjául szolgáló eszményei, amelyek a mindennapi életünk kívánatos berendezésére vonatkoznak. A fenntarthatóság az egyik ilyen elképzelés.
A 2004. február óta havonta zajló beszélgetés-sorozat a fenntarthatóság fogalmát járja körül különböző aspektusokból. Célja, hogy hazai természettudósok és társadalomkutatók részvételével széleskörű párbeszédet kezdeményezzen arról, milyen eszmények, pozitív víziók élnek a mai Magyarországon a jövőről.
Beszélgetés-sorozat a Millenárison minden hónapban az utolsó csütörtökön 18.00-kor.

2006. január 26.
A fogyasztói társadalom igézetében
A felmérések szerint a magyar fogyasztók nagyon nehezen fogadnak el bármilyen újdonságot, elégedettek, egyre kényelmesebbek, „birkák”. Ugyanakkor a magyar fogyasztók vásárlóereje növekedett, többségük hajlandó környezetbarát terméket vásárolni drágábban is. Milyen vásárlói érzékenységet, értékrendet követünk vásárlóként? Milyen személyes értékeinkhez kötődnek fogyasztási javaink? Milyen környezeti és társadalmi hatásai vannak a materiális fogyasztásnak? Kik és miért fogyasztanak többet másoknál? Lehetséges-e fenntartható fogyasztás? Milyen szimbolikus jelentést hordoznak a reklámok? Mit mond minderről a fogyasztáskutatás és a tudatos fogyasztás perspektívája?
Gulyás Emese, Tudatos Vásárlók Egyesülete, PhD hallgató, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia és Társadalompolitikai Intézet
Simányi Léna, PhD hallgató, London School of Economics and Political Science; Budapesti Corvinus Egyetem, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
Egy EU-s felmérés szerint a magyar fogyasztók kétharmada "birka" http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/vilaggazdasag/20051026amagyar.html

2006. február 23.
Világ kisparasztjai egyesüljetek!
Percenként tönkremegy egy családi gazdaság az EU-ban. A gazdálkodói jogvédelem érdekében parasztmozgalom indult Farmers' Rights (Földművesek jogai) néven. Valóban a földművesek az emberiség közös örökségének védelmezői? Mit jelent a gyakorlatban az általuk képviselt élelmiszer-szuverenitás? Mennyiben járul hozzá a helyi közösségek tudása a biológiai erőforrások fenntartható használatához?
Simonyi Bori, Védegylet
Varga Géza, a Galgafarm vezetője, a Via Campesina (International Peasant Movement) nemzetközi farmerszervezet vezetőségi tagja
Galgafarm: a biodinamikus gazdálkodás magyarországi zászlóshajója http://www.gaiaalapitvany.hu
A Via Campesina - a világ egyik legjelentősebb kisparaszti civil szervezete http://viacampesina.org

2006. március 30.
Ökosuli: a fenntarthatóság pedagógiája
A fenntarthatóság elveinek az oktatásba történő beemelése Magyarországon hosszabb folyamatba illeszkedik. Az ökoiskolák hazai hálózata 1986 óta működik, jelenleg 144 iskola büszkélkedhet ezzel a címmel Magyarországon. Az ENSZ idén hirdette meg "A fenntarthatóságra oktatás 2005-2015" évtizedének programját. Az Iskolai Környezeti Kezdeményezések (ENSI) nemzetközi hálózata több évtizedes tapasztalatai a Nemzeti Fejlesztési Tervben is helyet kaptak. Közös jövőnk már az iskolában eldől? Mit üzen a fenntarthatóság pedagógiája? Milyen speciális pszichológiai alapok szükségesek a környezeti neveléshez? Hogyan csináljunk ökoiskolát? Hogyan fejleszthető az iskola környezettudatos hozzáállása? Milyen minőségi kritériumai vannak a fenntartható fejlődés iskoláinak?
Hogyan működik az Ökoiskola Hálózat?
Mérő Ágnes, Közösségi Tanulás és Önkéntes Központ, Szent István Egyetem
Varga Attila, Országos Közoktatási Intézet, Iskolafejlesztési és Integrációs Központ
Magyarországi Ökoiskola Hálózathttp://www.okoiskola.hu
Lépések az ökoiskola felé http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=kiadvany&kod=lepesek
ENSI - Environmental School Initiatives http://www.ensi.org

2006. április 27.
Amiről az erdő mesél
Minden gyerek érti az erdő titokzatos zúgását, ismeri a csodatündérek, manók, állatok, törpék és óriások lakóhelyét. De mit mesél az erdő az erdésznek? Hogyan látja az ökológus az erdőgazdálkodás sokrétű hatásait?
Gálhidy László, Nyugat-Magyarországi Egyetem, Környezettudományi Intézet, Ökológia és Genetika Intézeti Tanszék
Ruff János, Országos Erdészeti Egyesület, Szokolya-Királyrét Erdészet
Benedek Jávor – László Gálhidy: Hungary: forest degradation with State assistance http://www.fern.org/media/documents/document_239_3409.pdf


2006. május 25.
Részvételi demokrácia
Mit keresnek civilek a szakpolitikai döntéshozatalban? Hogyan jelenik meg a társadalmi részvétel országos hatáskörű döntésekben? Milyen társadalomtechnikái vannak a konszenzuskeresésnek a részvételi demokráciában? Az első hazai deliberatív közvélemény-kutatás (Magyar Agora) és konszenzus konferencia (Elmék találkozása) tapasztalatai.
Király Gábor, ELTE, Szociológiai Intézet
Tóka Gábor, a Közép-európai Egyetem oktatója és a Tocqueville Kutatóközpont (www.t-rc.org) társigazgatója
Elmék találkozása: civilek a szakpolitikai döntéshozatalban http://www.talaljuk-ki.hu/index.php/article/articleview/151/1/8/
Nyilvánosan vitáztatunk romák és nem romák viszonyáról http://origo.hu/vendegszoba/hirek/20050916toka.html?pIdx=1