Egyéb Információk
Hidvégi-Üstös Pál - Tisza futás 2009
Information in English
Jogszabálymódosítás
Kiadványok
Pályázatfigyelő
Polgármestereknek
Programajánló
Résztvevőknek
Sajtószemle
Segítsünk az árvízkárosultaknak!

Az "Agenda 2030 Humánökológiai Kutatóműhely a globális együttélésről" program támogatói:


Szelídvízország - animációs film


Szelídvízország - kiadvány

 Vidékfejlesztési politika alulnézetből

ILD kézikönyv a Tisza-menti ártéri tájgazdálkodás
lehetőségeiről


 Blogok

 
 
 
 

Folyóiratok, könyvek
 

Tiszavölgy

BOKARISZ-füzetek az ártéri tájgazdálkodásról

Szelídvízország - kézikönyv az ártéri tájgazdálkodásról

Zöld utak a Tisza mentén - túratérkép


 Ismeretterjesztő CD

BOKARTISZ: A folyó élete


További kiadványok...


DVD

Kulcs a Tiszához I.-II.

IV. Hagyomány és Természet konferencia

 


 





 Information in English

 


A SZÖVET "Természetközeli vízpótlási módszerek a fenntartható gazdálkodás szolgálatában" (NEA-UN-16-SZ-1524) projektjét a Nemzeti Együttműködési Alap támogatja.


"Fenntartható helyi gazdasági kezdeményezések érdekképviseletének megteremtése és piaci életképességük javítása" című programunk támogatói:



 


Működésünket támogatja a Nemzeti Együttműködési Alap Új Nemzedékek jövőjéért kollégiuma
NEA-UN-13-M-1773



 JOGSEGÉLY PROGRAMUNK
az Accenture "Képességek a Sikerért 2010" pályázatának támogatásával valósul meg.


Az ártéri tájgazdálkodás megvalósításának helyi lehetőségei a Tisza-mentén programunk a Vidékfejlesztési Minisztérium támogatásával valósul meg.


Nemzeti Alkalmazkodási Központ


 KIEMELT AJÁNLATAINK




Köszönjük támogatásuk!


http://www.tiszavilag.eoldal.hu/


 
SZÖVET PROJEKTEK


Árvízvédelem, vízgazdálkodás

WATERISK honlap



 

Tisza-vízgyűjtő Monitoring Rendszer


 




TÁMOGATÓINK:
 

 

KvVM - Zöld Forrás 2010


"Élő Tisza" - a Tisza mente tájainak újjáélesztéséért című projektünk támogató

 


 További információ a honlapon olvasható cikkekkel, munkával kapcsolatban:

 

 
 
 

 
 

 

Megtépázott erdők--2010. 06. 03.

A Mecseki Erdészeti Zrt., mint a Magyar Állam tulajdonában álló erdőterületek erdőgazdálkodója élet- és balesetveszély miatt, az erdők látogatását átmenetileg megtiltja! Ez idő alatt az erdők csak az erdőgazdálkodó kifejezett, írásos engedélyével látogathatóak.

Az elmúlt napok-hetek szélsőséges időjárása a Mecsek erdeiben is nyomot hagyott. A rendkívül sok csapadék hatására felázott talajból főként az idős fák fordultak ki gyökerestől. A folyamatos esőzések miatt az Almamelléki Erdei Vasúton is leállították a forgalmat átmenetileg.

A viharos szél a Kelet-Mecsekben több hektárnyi idős erdőt tarolt le. A Mecseki Erdészeti Zrt. által kezelt mintegy 52.000 hektár erdőterületen előzetes felmérések szerint 8-10.000 köbméter faanyag dőlt ki, a terület meghaladja a 20 hektárt. A megáradt patakok utakat, hidakat mostak el, sok hordalékot hagyva maguk után. Az Ormánságban a belvíz súlyos károkat okoz az erdők felújítására végzett makkvetésekben.

A szakemberek megkezdték a károk felmérését, de a sok víz, a járhatatlan utak, kidőlt fák nehezítik ezt a munkát. Így csak előzetes becslések vannak a károkra, mely az eddigi adatok szerint elérheti a 100 millió forintot.
A legfontosabb most a veszélyes helyzetek, útakadályok megszüntetése. Ezután következhet a kidőlt faanyag mielőbbi feldolgozása, a kármentés. A bükk, amely a széldöntés 80%-át teszi ki, igen érzékeny a nyári melegre, a faanyag gyorsan, hetek alatt befülled, utána már nem lesz alkalmas értékes fűrészipari alapanyagnak, csak tűzifának. Ezért nagy erőket csoportosítanak át és – amennyiben a szükséges engedélyeket megkapják - két héten belül elkezdik a munkálatokat. Az egymásra dőlt 30 méteres szálfák feltermelése rendkívül veszélyes, nagy szakértelmet igénylő feladat.

A turisták által kedvelt mecseki kirándulóhelyek most fokozottan veszélyesekké váltak. Mindenhol kidőlt fák akadályozzák a haladást, a felázott talajból közepes szél hatására is további fatörzsek dőlhetnek ki, ágak törhetnek le, a hirtelen megáradó patakok okozhatnak veszélyes helyzeteket. Ezért a tervezett kirándulásokat, rendezvényeket egy időre célszerű elhalasztani.
A természeti értékek mellett az épített környezet sínyli meg igazán az időjárási viszontagságokat. A rendkívüli időjárás ideiglenesen használhatatlanná tették az ország legkeskenyebb nyomtávú vasútját Almamellék és Sasrét között. A több napon át tartó folyamatos esőzés eredményeképpen az árokrendszer nem tudta elvezetni a nagy mennyiségű vizet, amely kilépve medréből több helyen kimosta a talpfák alól a töltést, így azok a levegőben lógtak. Más helyen 1 kilométer hosszan borította víz a síneket, láthatatlanná téve a nyomvonalat. Az üzemeltető Mecseki Erdészeti Zrt. a balesetek elkerülése érdekében a károk felszámolásának idejére leállította a forgalmat az 1901 óta működő, 8 km hosszú vasúti pályán.

Forrás: Greenfo